Перейти на украинский язык Перейти на английский язык

Центральна міська бібліотека
ЦБС Шевченківського району м. Харкова

«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек».

«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек»

25 червня 2015 року в Центральній міській бібліотеці ім. В. Г. Бєлінського пройшов семінар «Електронний уряд на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек».
«Тема семінару актуальна. Це потенційно новий напрямок роботи бібліотек, який пов'язаний як з розвитком електронного урядування в країні, так і з впровадженням інноваційних послуг у бібліотеках, націлених на забезпечення вільного, рівного доступу населення до публічної інформації », - зазначила у вступному слові директор бібліотеки Передерій Світлана Іванівна.
«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек»

У залі зібралися співробітники публічних бібліотек міста, перед основною темою, з цікавістю прослухали повідомлення Скорик Олени Петрівни, завідуючої сектором кабінету бібліотекознавства ХДНБ ім. В. Г. Короленка, про історію створення та розвитку регіонального інформаційного центру з бібліотечної справи - кабінету бібліотекознавства ім. Л. Б. Хавкіної, який був заснований в 1903 році. Зараз кабінет бібліотекознавства є центром професійних комунікацій. Тут регулярно проходять творчі зустрічі читачів і колег-бібліотекарів, проводяться лекції, екскурсії, презентації бібліотечних видань. Фонд кабінету налічує більше 9 тис. документів з дисциплін соціально-комунікативного циклу, а також має унікальну колекцію бібліотекознавчих видань кінця XIX-початку XX століття. Основна категорія користувачів - бібліотечні фахівці, а також викладачі та студенти Харківської академії культури. Відеоролик «Історія становлення і розвитку традицій відділу бібліотекознавства в ХДНБ ім. В. Г. Короленка» розміщений на сайті ХГНБК, тут же співробітники бібліотек можуть знайти віртуальні виставки, присвячені українським діячам культури, інтерактивний плакат до 110-річчя з дня заснування кабінету і переглянути бібліотечні відеоогляди і віртуальні екскурсії.
«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек» Про роботу українських бібліотек у сфері електронного управління розповіла Галина Володимирівна Аксьонова, методист сектору інновацій та професійного розвитку ХДНБ ім. В. Г. Короленка. Бібліотеки повинні йти в ногу з часом. Використовуючи сучасне обладнання, поширювати інформацію про наявні е-послуги національного та регіонального рівнів, навчити різні групи населення користуватися ними, щоб ті, у свою чергу, ефективно спілкувалися з урядовими структурами, брали участь у прийнятті рішень місцевої влади, отримували необхідні адміністративні послуги у новому форматі . Вміли використовувати Інтернет-ресурси для: купівлі квитків, пошуку роботи, спілкування з пенсійним фондом, банками України та іншими службами. Саме тому бібліотечним фахівцям так необхідно знати і вміти самим, в першу чергу, користуватися електронними ресурсами, щоб надати кваліфіковану допомогу будь-якому користувачеві бібліотеки. Галина Володимирівна познайомила учасників семінару з новими Е-ресурсами.
«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек» У сучасному світі так модно бути активним користувачем соціальних мереж. Чому б бібліотеці не піти шукати своїх читачів і активних користувачів саме там? Просування бібліотек в соціальних мережах - виклик часу. Бібліотеці потрібно змінюватися і йти в ногу з часом, - говорить Олег Володимирович Соцков, методист сектору інновацій та професійного розвитку ХДНБ ім. В. Г. Короленка. Але для того щоб привернути увагу до життя бібліотеки в Інтернеті потрібно знати декілька важливих речей: як правильно зареєструвати бібліотеку в соціальних мережах; як залучати й утримувати увагу користувачів; як часто і в якому обсязі публікувати пости; як відповідати на негативні коментарі користувачів? Адже недостатньо просто створити сторінку бібліотеки в соціальних мережах і на цьому заспокоїтися. Потрібно розуміти, якщо бібліотека вже з’явилася в Internet-просторі, то повинна орієнтуватися в ньому і представляти себе якнайкраще. 

«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек» ЦМБ ім. В. Г. Бєлінського з 2013 року працює в проекті «Суспільство - Бібліотека - Влада. Служба інформаційної допомоги громадянам». В рамках проекту були організовані вісім інтерактивних центрів, які маючи вихід в Інтернет, надають доступ бібліотечним користувачам до офіційної інформації органів державної влади та місцевого самоврядування. Про це розповіла заступник директора з інновацій ЦМБ Ірина Володимирівна Серенко. На сайті бібліотеки створено Службу інформаційної допомоги громадянам. Тут користувач може поставити запитання кваліфікованим юристу і психологу, або скористатися посиланнями на офіційні сайти органів державної влади України, сайти громадських неурядових організацій, сайти з пошуку роботи та багато іншого, що полегшить користувачеві Е-спілкування з владою, а співробітнику інформаційного центру надати кваліфіковану допомогу. В рамках проекту співробітники бібліотек проводять індивідуальні заняття з основ комп'ютерної грамотності «Комп'ютерний лікнеп». «Проект розвивається, в планах скайп - конференції з представниками влади та багато іншого. Будучи посередниками в інтерактивному спілкуванні з органами влади, наші бібліотеки забезпечують участь суспільства в процесах місцевого управління, в той же час підвищують авторитет і значимість бібліотек, привертаючи увагу до проблем бібліотек, сприяють популяризації нових послуг, формуванню позитивного іміджу ». - на закінчення сказала Ірина Володимирівна.

«Е-урядування на допомогу обслуговуванню читачів публічних бібліотек»

Олена Олександрівна Адайкіна, завідуюча відділом обслуговування ЦМБ, розповіла про закордонний досвід організації електронного управління. Учасники семінару дізналися в порівнянні, який рівень доступності Internet в Європі та Україні, які є обов'язкові електронні послуги в бібліотеках Європи для громадян і бізнесу. На прикладі Білорусі, Естонії, Казахстану, Латвії, Румунії та Америки учасники наочно побачили, який рівень розвитку електронних послуг в кожній державі і до чого може прагнути Україна.
 Семінар викликав жваву дискусію, в ході якої прийшли до висновку про необхідність розвитку можливостей доступу до послуг Е-урядування місцевої та державної влади на базі бібліотек та залучення населення України до вивчення та використання електронних послуг, ресурсів та інструментів Е-управління. Говорили про необхідність практичних тренінгів для співробітників бібліотек. 


На нашому сайті з'явився ресурс, який допоможе знайти найближчу до вас бібліотеку, дізнатися, як з нею зв'язатися і скористатися її послугами. Будемо ближче в цифровому і реальному світі!
Календар подій
ПнВтСрЧтПтСбНд
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Банери партнерів

Проверка тИЦ и PR
Центральна міська бібліотека централізованої бібліотечної системи Шевченківського району м. Харкова

Адреса: Україна, Харків, 61058, вул. Данилевського, б. 34
Телефон: (057) 705-19-90.
Телефон: +38 096-860-08-20.
E-mail: citylibbelin@gmail.com
Розклад роботи - з 10.00 до 16.00
Вихідний день – вівторок та неділя, влітку: субота та неділя
Санітарний день – останній день місяця
Детальна контактна інформація
©Copyright ЦМБ ЦБС Шевченківського району м. Харкова
2011-2024