Медіаграмотність важлива для сучасної людини: вона робить можливим критичне мислення. В основі медіаграмотності - модель, яка заохочує людей задавати питання про те, що вони дивляться, бачать, читають. Медіаграмотність дозволяє споживачам аналізувати інформацію з тим, щоб бачити там пропаганду, цензуру, або однобокість в новинах і громадських програмах (і причини таких дій теж), а також розуміти структурні елементи - такі як власник медіа, їх модель фінансування, - впливають на інформацію.
Завдання медіаграмотності - в трансформації медіаспоживання в активний і критичний процес, допомагаючи людям краще усвідомити потенційну маніпуляцію (особливо в рекламі та PR), а також допомогти людям зрозуміти роль ЗМІ і цивільних, спільних медіа в побудові поглядів на реальність.