Одна з унікальних функцій бібліотеки пов'язана з безпосереднім спілкуванням бібліотекаря і читача. В нинішній час дана функція особливо актуальна, наші читачі не тільки мають потребу в спілкуванні, але і дуже вимогливі до його якості. «Покращувати стиль спілкування бібліотекарів з читачами» - одне з побажань відвідувачів, які розраховують при відвідуванні бібліотеки не тільки на фізичний комфорт, але і на комфорт психологічний.
Справжній психологічний комфорт пов'язаний, як відомо, із задоволенням емоційних потреб. Тому бібліотекарі, які звикли думати, що в спілкуванні з читачами єдино правильним є виключно рівний, спокійний, дуже серйозний тон, не завжди мають рацію. Є думка, що емоційна розмова набагато краще раціонального, та й взагалі реальність - це не інформація, а емоція.
Напередодні свого професійного свята, 27 вересня 2018 року, в Центральній міській бібліотеці ім. В. Г. Бєлінського зібралися співробітники Шевченківської ЦБС обговорити ці питання.
Як зробити спілкування співробітника бібліотеки з читачем безпечним, пояснили на конкретних прикладах і ситуаціях запрошені поліцейські, інспектор відділу зв'язку з громадськістю УПП в Харківській області ДПП старший лейтенант поліції Печенізька Ірина Олександрівна і лейтенант поліції Чайковський Денис Валерійович.
Про конфліктні ситуації та їх вирішення розповіла директор Центральної міської бібліотеки ім. В. Г. Бєлінського Передерій Світлана Іванівна.
У своєму виступі начальник відділу культури по Шевченківському району Департаменту культури міста Харкова Каріне Аветіковна Тоноян звернула увагу співробітників на зростаючу роль бібліотек в світі, що змінюється.